• Säkra betalningar
  • Snabba leveranser
  • Bra support
Leverans till:
Sverige (SEK) Byt land
|
Språk: På Svenska

Allmänt

Vi förbehåller oss rätten att ändra färg, mönster och dekor på våra produkter i förhållande till produktbilderna i webbutiken. Om dessa variabler är viktiga för dig, bör du kontakta oss före beställning för aktuell information eller ange dina krav i meddelandefältet när du lägger din order. Du har alltid rätt att ångra ditt köp (se Ångerrätt nedan). Batterier är förbrukningsvaror som åldras vid lagring. Därför säljs alla batteridrivna produkter "utan batterier", eftersom det batteri som sitter i produkten kanske har åldrats och ej längre fungerar.

För att kunna ta del av nedladdningsbara videofilmer krävs att du har internetuppkoppling och dator, surfplatta eller telefon med programvara som möjliggör uppspelning av mp4-filer.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av produkt.

 

Support

Vi svarar på supportfrågor ställda i vårt supportsystem eller via e-post inom 48 timmar. Om frågan ej kan besvaras inom 48 timmar, meddelar vi detta och orsaken därtill samt gör en bedömning när frågan kan besvaras.

 

Priser

Priserna på våra produkter anges i svenska kronor. Priset på våra produkter inkluderar moms vid leverans inom Sverige eller till annat EU-land. Momsen är 6% för böcker och 25 % för övriga produkter. Kunder i Norge betalar ingen moms, däremot får man i regel betala norsk moms när varorna passerar gränsen.

 

Betalning

Vi samarbetar med Svea Ekonomi för din betalning av din order. När varorna skickas till kund i Sverige kan du välja mellan följande betalsätt:

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Skulle din önskan om faktura inte blir beviljad kan du gå tillbaka i kassan och välja ett annat betalningssätt.

Samtliga fakturor är av Gycklaren Magic Marketing AB överlåtna till Svea Ekonomi AB.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Betalningstiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum.
Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift.
Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso

Fakturan skickas separat från Svea Ekonomi med epost. Kontrollera din epost så att du inte missar fakturan eller t ex glömmer den i en skräppostmapp.

Ingen faktureringsavgift tillkommer.

 

        

 

Kortbetalning (VISA eller MasterCard)

Din betalning går genom Svea Checkout, som uppfyller kraven enligt PCI DSS. Kortnumret skickas genom en starkt krypterad uppkoppling direkt mot banken. www.gycklaren.com har inte tillgång till någon kortinformation. Svea Checkout använder SSL som är industristandard och en av de bästa mjukvarulösningar som finns för säkra e-handelstransaktioner. Tvåstegsautenticering enligt 3D-secure tillämpas för kundens trygghet. Vi sänder en Orderbekräftelse via epost och den finns även tillgänglig i Mina sidor. Detta är ditt bokföringsunderlag tillsammans med kontoutdrag från din bank. Inga kostnader tillkommer.

Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Skulle din önskan om delbetalning inte blir beviljad kan du gå tillbaka i kassan och välja ett annat betalningssätt.

Krediten är räntefri, men uppläggningskostnad och aviavgift tillkomer. Du ser hela kostnaden i kassan innan du slutför ditt köp. Om du följer delbetalningsplanen tillkommer ingen ränta. Se Allmänna villkor nedan.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Länk till Svea Ekonomis allmänna villkor.

 

PayPal. Du kan betala i kassan via ditt PayPal-konto. Vi sänder en Orderbekräftelse via epost och den finns även tillgänglig i Mina sidor. Detta är ditt bokföringsunderlag tillsammans med kontoutdrag från PayPal. För leverans till Sverige tillkommer en avgift på 20 kr.

Varor som skall levereras utanför Sverige kan endast betalas med VISA eller MasterCard eller PayPal.

 

 

 

Leverans

       

Vi skickar normalt internetbeställningar nästa vardag. Den faktiska leveranstiden blir 1-4 helgfria arbetsdagar. Om leveranstiden överstiger 20 dagar har kunden rätt att häva köpet och återfå betalningen utan onödigt dröjsmål.

Om du väljer Standardfrakt skickas oftast din order med Postnord som varubrev. Vissa större och tyngre paket skickas istället med DHL Servicepoint. Mindre varubrev levereras normalt i din brevlåda. Skrymmande försändelser hamnar på ditt serviceställe och aviseras med SMS och ligger kvar på ditt serviceställe i 14 dagar. På standardfrakt tillkommer en fraktavgift på 59 kr vid leverans i Sverige. Det är en enhetsfrakt som gäller oavsett antalet produkter som ingår i beställningen och oavsett den faktiska fraktkostnaden. Om beställningen endast innehåller digitala nedladdningar (downloads) är leveransen fraktfri.

Till utlandet har vi två fraktnivåer, beroende på volym och vikt. Danmark och Norge: 89 eller 295 kr, i övriga Europa: 10 eller 33 Euro och 12 eller 48 USD i övriga världen. Du ser innan utcheckningen om det är den lägre eller högre fraktkostnaden som gäller.

 

Du kan även välja leverans via DHL Servicepoint till valfritt utlämningsställe i Sverige och då tillkommer en fraktavgift på 79 kr. Du aviseras med SMS och paketet ligger kvar på ditt serviceställe i 14 dagar. Fördelen med detta fraktsätt är att du själv kan välja utlämningsställe och att paketet i regel kommer fram snabbare.

 

Garanti & reklamation av felaktig vara

Vi garanterar att alla våra produkter kan användas i Sverige och att effekten kan utföras så att den uppfattas på det sätt och med den rekvisita som beskrivs i vår reklam. Annars får du pengarna tillbaka! Du skall dock inte förvänta dig att effekterna gör sig själv direkt och automatiskt. Nästan alla trolleri-effekter kräver övning innan de kan visas. Om du är osäker, bör du ta kontakt med oss för ytterligare information innan du beställer.

Om det inte uttryckligen framgår av produktbeskrivningen att instruktionen eller manualen är på svenska, så är den på engelska.

Reklamation
Vi kontrollerar alla varor, men om något skulle vara skadat eller felaktigt när det anländer till dig så reparerar vi varan eller byter den mot en ny vara. Om varan inte kan lagas och inte finns i lager återbetalar vi hela det belopp du betalat, inkl frakter, till det betalsätt/konto som användes vid beställningen. Du kan åberopa din reklamationsrätt i tre år efter leverans. Transportskador skall anmälas inom skälig tid. Du kan kontakta oss på valfritt sätt, t ex per epost, post eller telefon eller via supportsystemet snarast efter du har upptäckt eller borde ha upptäckt felet. Du får då ett returnummer och en returfraktetikett så att du kan skicka tillbaka varan. Vi står för returfrakten.

En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: http://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm

ODR: https://ec.europa.eu/odr

Vid ev. tvist förbinder vi oss att alltid följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) eller  European Commission Online Dispute Resolution's rekommendationer.

 

Ångerrätt

Enligt Distansavtalslagen (lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler) har du 14 dagars ångerrätt, från den dag du mottog varorna. Du får dock själv betala returfrakten.


På varor med intellektuellt innehåll (förseglade dvdfilmer, cdrom, böcker, tidskrifter och häften, dvs varor med instruktioner med trolleriteknisk kunskap) där detta är en stor del av varans pris, gäller endast ångerrätten om du ej brutit förpackningen. Var därför noga med vad du beställer och kontakta oss gärna med frågor innan köpet, om du är osäker. För varor med ringa intellektuellt innehåll, t ex förbrukningsvaror, får du öppna förpackningen och kontrollera varan utan att du förlorar din ångerrätt. Vissa varor blir förstörda (kan inte säljas igen och saknar därmed värde) när man bryter förseglingen, t ex kortlekar och flashprodukter. Du har i dessa fall visserligen formell ångerrätt, men eftersom varan minskat i värde till 0 kr, så får du ingen återbetalning.

Digitalt nedladdningsbara produkter (downloads) omfattas inte av ångerrätten.

Ångerrätten gäller endast om du kontaktar oss inom 14 dagar, från den dag du mottog varorna. Du kan kontakta oss t ex via supportsystemet, per e-post, post eller telefon och informerar oss att du önskar utnyttja din ångerrätt. Du behöver inte ange något skäl. Om du föredrar att använda Konsumentverkets blankett för ångerrätt, klicka här. Vi bekräftar per epost och du får då ett returnummer. Retur skall därefter ske utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från din anmälan. Retur skall om möjligt ske i oskadad originalkartong och med samma innehåll som vid leveransen och packas omsorgsfullt så att inget skadas i transporten. Det är viktigt att du bifogar en kopia på din faktura eller ett brev där du uppger ditt namn och din adress och anger ditt fakturanummer så att vi vet vad returen gäller.
Returadressen är: Gycklaren Magic Marketing AB, Slottsmöllevägen 3, 302 31 Halmstad.
Vi betalar tillbaka pengarna till dig senast 14 dagar efter din anmälan att du önskar ångra ditt köp, om vi mottagit varorna oskadda i retur. Vi betalar tillbaka hela det belopp du betalt. Dock kommer avdrag för värdeminskning att göras om varorna har använts, utöver köparens rätt att undersöka varan och därmed förlorat i värde. Återbetalning sker på samma sätt som den ursprungliga betalningen, t ex sätts beloppet tillbaka på ditt bankkort.

Här kan du läsa mer om Distansavtalslagen:
http://www.konsumentverket.se (Öppnas i nytt fönster)

 
Vid ev. tvist förbinder vi oss att alltid följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

 

Outlösta försändelser

Kraven för ångerrätten är inte uppfyllda för outlösta paket som går i retur. Eftersom returen ej gjorts enligt ångerrätten och köpvillkoren, debiteras en avgift för att täcka våra kostnader för frakt, returfrakt, returavgift och administration, med 200 kr.

 

Nedladdningar

Nedladdningsbara filmer och e-böcker säljs under rubriken "Downloads" i webbutiken. Du kan titta på dem som "streamed video" online och/eller ladda ner dem till din dator. Du har omedelbar tillgång till alla dina nedladdningar via "Mina sidor". Om du endast köper nedladdningar tillkommer ingen frakt. Du har ingen ångerrätt på köpta nedladdningar. Nedladdningarna säljs för ditt privata bruk och när du laddar ner produkten vattenstämplas den med ditt namn, så att du kan bevisa att det är en legal nedladdning.

 

 

Unga kunder

Du som är ung är också välkommen att handla hos oss, men om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.

 

 

Personuppgifter

I samband med att du gör din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet, för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att ta del av de uppgifter vi har registrerat på dig och om du anser den felaktig eller irrelevant, så kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt register. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi lämnar inte ut några kunduppgifter till andra än de partners vi anlitar för fakturerings- och betalningstjänster. Läs mer om vår Integritetspolicy.


Visa Mastercard Svea Ekonomi Paypal DHL Postnord